Turist Euroopakatel

14/08/2013 (Hardcore)

 Jah, nüüd oleme siin. NPBC etapp sai läbi ja sellest kirjutan ka.

Pilte panin FB-sse.

Pudru ja kapsad linn.
Peale euroopakate avamist ühes kohalikus restoranis, jalutasin läbi linna randa oma hipibussi juurde. Tee peal oli piisavalt aega kohalikku arhitektuuri vaadelda, mis minu arvates on eriline kooslus juugendstiilist, puitalevikust ja nõuka-aegsest standardist. Majad on nagu juhuslikult üksteise vahele ehitatud, pärit erinevatest ajastutest ja jõukuse perioodidest. Küllap linna ajalugu räägiks nii mõndagi selgitavat, aga nii süvitsi ei ole ma suutnud veel minna. Kontrastid on ägedad - hästisätitud avamiskoha kõrval on teab-mis-ajast hooldamata aed koos vana kivimajaga. Peale paari klaasi veini oli selle koosluse vaatlemine üsna nauditav, sest tülitamist väärivaid naisterahvaid jalutamas ka ei olnud ja mis sa ikka siis teed... Pildistasin mõned kohad üles ka.

Sajab. Öösel viskas äkki nagu ämbriga vastu autot. Enne seda oli kõva tuul, mis kõigutas autot. John läheb täna korterisse, sest ei saanud selle ilmaga autos magada. Kogu hommiku lihtsalt sadas ja Timo ütles, et nii läheb nüüd neljapäevani. Hommikune start lükati natuke edasi, aga siis oli signaal ja sumasime murdlainesse. Rolle ujus minu ees ja ei saanud kuidagi peale. Erno püüdis ka paar korda ja siis hakkasid nad purje otsast välja tõmbama. Vaatamata lainele oli tuult sedavõrd vähe, et sealt shorebreakist kaldastarti teha ei saanud. PILT Aga aeg juba tiksus... Bruno on äge kohtunik! Hommikul skippersil oli klassikaline kellade õigekspanemine. Lausa kaks korda. Tundub, et kõik käib väga täpselt, mis annab kindlustunde. Enne starte karjub Bruno kõvasti kõikuva jahi pealt aega ja näitab veel sõrmedega lisaks. Tõeliselt hea on nii võistelda!

Niisiis saime kõik purjed üles ja merele. Info oli, et puhub 14-16 sõlme. Võtsin siiski 11,0. Harva on need korrad, kui Johniga sama mõõtu purjega sõidame. Välja sõites hakkas poom nagisema ja loksuma, midagi oli valesti. Hüppasin lõpuks vette ja panin uuesti kõik kinni, natuke ajas närvi, kuid sain ennast ikka kokku võetud, kellad käima ja starti! Plaan oli startida parema halsiga ja siis varsti pautida, et ikkagi tuuletsooni jääda. Vihm jäi järgi ja miskit hakkas muutuma. Stardipaugu ajal leidsin ennast tiksumas jahi all, koos ühe prantslase ja Ernoga. Enamus fleeti tiksus ja osad lõugasid. Umbes 12 võistlejat said stardist minema ning lõpuks tuli katkestus. Järgmist starti oodates glissasin natuke välja, sain kella käima ja glissasin tagasi. Veel 3 min enne signaali oli tuult, kuid siis vaikis. Võtsin suuna kaldale kogu fleet minu ees. Siis sain laine pealt käima ja oli päris ülbe tunne Euroopakate tiksuvast fleedist mööda glissata. Kasutasin jubedalt laineid, kuid kalda pool jäin ikka seisma. Selja tagant tulid suured murduvad lained, Pirita SUPi lainetest kohati kõrgemad. Veivasime ilma tuuleta formulalaudadega kalda poole. Oli üsna lahe isegi ja tänasin mõttes oma SUPiga tehtud veivipäevi, sest sain ilusasti hakkama. PILT Teistel murdus siiski latte. Kaldal tegime poistega kohe sooja teed ja lisasime mett, viskasin kuivad riided selga. Saime ka võistlejate lõuna ning siis keerasin bussi tekkide sisse magama. Loomulikult sadas kogu aeg.

Elekter. Kogu see aeg oleme olnud ilma elektrita. Kohvi ja teed käime tegemas rannas suures telgis. Samamoodi vahepeal internetis ja telefone laadimas. Vihmaga on päris tüütu sinna kõigi nende asjadega ronida. Eriti tunnen puudust hommikukohvist, sest seda lihtsalt pole. Täna nägin siis platsil oleva posti juures pistikutega karpi. Ajasin bussi kohe ringi ja proovisin pikendusjuhtmega. Need karbid küll toimivad, kuid mitte minu pikendusjuhe. Küsisin venelastelt ja neil oligi üks rull olemas. Nüüd on elu päris lill!
Tegelikult on siin soe. Jätsin üheks ööks auto luugi lahti ja magasin nagu õues. Väga mõnus ja vihma ka ei sadanud. Puud kohisesid ja lainemüha on selgelt kosta, natuke nagu Tarifa-tunne tekkis. Muidu on öösiti paras märul. Tuul puhub vahepeal kohe väga kõvasti. John läks ühel hommikul randa ja nägi, kuidas plastmassist peldikud külili lendasid. 20 metra oli küll olnud.

Johnist tabati SEE PILT.

Meie saame sellest kõigest lainetuse läbi osa. Esmaspäeval tegime väikese sörgi ning venitused ja siis läksime ujuma. Hull rull oli ikka!! Veest ei saanudki välja jälle. Samas on väga tugev triiv, mis kannab muuli poole. Proovisin ujuda kuid nagu tugeva vooluga jões oleks, pluss siis paarimeetrised lained. Igatahes oli lahe hullata.


Euroopakad algasid küll katkestustega, kuid natuke pärast lõunat tuli Karla ütlema, et AP läks alla. Mul oli õnneks kuiv kalipso võtta. Teised ajasid lõdisedes märgi asju selga. Peale magamist oli üsna ok vee peale minna. Seekord sain rannastardiga välja. Esimese stardi tegin klassikalise. Paremaga liini pinendi poolsest otsast, kus oli ka ruumi. Endiselt plaanisin natuke varem pautida, et mitte tuulevaikusesse sattuda. Aga Rolle läks natuke eespool ja ma sain teda kontrollides üsna mõnusalt liikuma, mistõttu otsustasin teda kontrollides jätkata. Ja siis tuul keeras. Tegime veel kaks pauti, mis meid täiesti nässu ajas. Kui lõpuks merele sõitsime, läks kogu rong juba minema. Rolle ujus veel välja, kuid minu jaoks oli sõit tagumistes vagunites. Teie ringi peal korraks vaikis ka merel nii, et tiksusin natuke aega. See kõik on arusaamatu ja ei allu mingile korrapärale. Pluss siis veel mingi lainetus, mis mu tehnika sassi ajab. Allatuul on siiski mõnus, sest laud ei jää kinni ja saab väga julgelt sõita. On jälle selline võistlus, kus allatuules jääb purje nagu väheks ja kaifin siiski neid lõike rohkem kui krüssus punnitamist.
Teise stardi tegin eelnevalt luurates paremaga kaatrist. Ootasin, et punt ära läheks ja pumpasin ennast kõigest väest sealt üles. Betti tegi sama veidi eespool, kuid kasutas kiirust. Vesi ja tuul olid täiesti sassis, ma nagu ei saanud midagi aru, kuid pumpasin ikka edasi. Lõpuks pautisin sealt mere poole ära. Neil võistlustel on sageli tunne nagu polekski enne formulaga sõitnud või startinud, nii palju uusi ja segaseid tingimusi viskab ette. Rääkimata sellest lainest, mis loobib ja loobib krüssus, nii et kiirust ei saahoida. allatuules on muidugi see mõnus. Anduga läksime koos alla ja sain päris hästi eest ära. Minu vagunis on mul allatuul suureks trumbiks.
Kolmanda stardi jaoks valisin vasaku halsi taktika. Kuid sinna tuli paarkümmend võistlejat ja kokkuvõttes oli ruumi napilt. Sain kahjuks segatud tuule ja vajusin mõttetusse kohta. Eespool läksid kõik noored ja päris masendav oli. Arvydas shaslõkk sai ka sama jama. Sealt hakkasin siis püüdma. Betti sai krüssus paremad tuuled ja oli pidevalt mu ees kuni allatuule märgini, kus nad kogu pundiga ei suutnud väravatest läbi saada. Tegin jibe, võtsin laine ja läksin hooga nende alt läbi ja ranna poole krüssu. Ega sinna palju sõita ei riskinud, pautisin merele ja võitlesin Läti noortega lõpuni. Taas oli allatul väga magus, kui sõitsin mitmest lihtsalt mööda ja finisheerisin turvalise eduga. Väravate juures tiksus ja pahmerdas Andu, kellest 20m enne liini veel mööda sõitsin. Ei midagi head, kuid need mõned momendid hoiavad tuju üleval.

Midagi õpetlikku ka: Valentin Brault, kes on maailma edetabeli liider, sai kõva paugu. Kohtudes krüssus Janis Preissiga vask-parem olukorras, riivas ta Janise poomi ja sai protesti. Komisjonis tunnistas kohe oma süüd, kuid said mahaviskamisele mittekuuluva DNFi, sest ei kandnud merel kohe vabatahtlikku karistust. Tähendab siis seda, et tuleb kohe teha 360, kui tunned, et oled vähegi süüdi. Ja see tuleb kohe peale sõitu Race Committees kirja panna.

Nagu esimesel skippersil öeldigi - "self penalting sport " ... ja seda tunnistas ka Timo, kui hommikul sadas paduvihma, murdlaine möllas ja varustuse hind nii mõnelgi peas mõlkus :)

6 729 vaatamist

2 Kommentaari

  1. A pre-inspection to examine the systems level of
    contamination to develop the most appropriate and thorough cleaning and
    disinfectant treatment.

    cleaning cast iron 19. okt 2015 kell 06:58

  2. Très satisfait du service, rendez-vous en jours et explications très claires lors de l’intervention à mon domicile je recommande vivement Franck Dépannage!

    reparateur ecran ordinateur nantes 23. aug 2017 kell 02:23